Het grote belang van kerstpakketten
Het grote belang van kerstpakketten
Ik weet zelf, uit eigen ervaring, hoe het is om aan beide kanten van een bedrijf te staan, zowel als leidinggevende als aan degene die daar gehoor aan moet geven. Beide ervaringen zijn zinvol geweest voor mijn gevoel de dingen van twee kanten te kunnen bekijken. Vergeet niet dat een ambivalente – bij gebrek aan een beter woord in dezen – houding heel zinnig is in verschillende issues, omdat je het dan van beide kanten kunt bekijken. Je kunt de belangen van de werkgever inzien, die nou eenmaal te maken heeft met het niet alleen draaiende maar immers ook groeiende houden van zijn bedrijf. Ook kun je de belangen van de werknemer goed begrijpen en je in zijn of haar situatie inleven. Uiteindelijk wil je dat iedereen in het bedrijf zo tevreden mogelijk is, en hoewel er soms harde lijnen uitgezet moeten worden door de baas, wil je toch het liefst dat iedereen tot vervolmaking komt op de werkvloer. Als manager, mijn huidige functie, schipper ik nu tussen deze uiteenlopende belangen. Een simpel voorbeeld dat nu bijvoorbeeld speelt is de verdeling van de kerstpakketten onder de werknemers. Geschokt was ik toen ik vernam dat de werknemers van dit bedrijf slechts schamele kerstpakketten kregen, en dat terwijl ze wel het hele jaar hun best hebben gedaan en het nieuwe jaar, mijns inziens dan, ingestuurd dienen te worden met een extraatje, een leuk steuntje in de rug, een blijk van waardering. Als iemand weet hoe belangrijk kerstpakketten voor de algehele spirit van mensen, dan ben ik het wel. Ik heb daarom ook aangedrongen bij de baas om er zich alsjeblieft van bewust te zijn wat voor impact kerstpakketten kunnen hebben en heb afgedwongen gekregen dat men nu met kerst eindelijk eens goed verwend gaat worden.
Reacties zijn gesloten, maar trackbacks en pingbacks open zijn.